zondag 23 oktober 2016

Terug van weggeweest!

Nou dat is al even geleden, ik werd er vorige week op geattendeerd door één van de leuke mensen die mee doet aan Geefmaand November. Bijna 2 maanden geen update betekent zeker niet dat er niks gebeurd is, er is best een hoop gebeurd!

Druppel 5: Loop voor 2 goede doelen collecte
Ik kondigde al aan te gaan lopen voor de Dierenbescherming en het Diabetes Fonds, maar ik was helemaal vergeten dat ik ook nog collecteerde Fonds Verstandelijk Gehandicapten. Inmiddels moet ik alleen het Diabetes Fonds nog, dussss druppel geslaagd! Wat extra leuk, door het bericht van Stichting Collecteplan te liken op Facebook won ik een Rituals Happy Buddha pakket, echt té leuk!

Druppel 7: Drink een maand geen koffie én geen alcohol
Wowwwww ja hoor het is gewoon gelukt!!!! Ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik méér dan verbaast ben. Je zou denken dat hoe langer zonder, des te makkelijker, maar nee hoor juist de laatste week had ik echt een enorme koffie crave die ik moest weerstaan. Inmiddels geniet ik weer van goede koffie en lekkere wijn, waardeer ik het nog meer!

Druppel 13: Zet elke maand iemand in het zonnetje die het verdient
Hierin liep ik wat achter dus heb ik afgelopen weekend maar gelijk 2 mensen tegelijk in het zonnetje gezet. Mijn zusje en zwager vierden hun verjaardagen vrijdagavond en binnen ons gezin doen we niet meer aan cadeautjes maar gaan we eens in het jaar met z'n allen erop uit. Eigenlijk vond ik dat ze beiden wel een cadeautje/iets leuks verdienden. Mijn zusje is iemand die altijd aan anderen denkt en dan pas aan zichzelf dus die hebben we verrast met een half uurtje massage naar keuze bij de leukste salon van Woudenberg. Even tijd voor haar zelf. Afgelopen maart ben ik o.a. samen met mijn zwager in het bestuur van onze muziekvereniging gestapt, hoop slagen gemaakt, hoop slagen te gaan, maar een fijne samenwerking. Voor hem een flesje van de nieuwe Licor 43 Orochata. Dus two down, three to go! Weet jij iemand die het verdient om in het zonnetje gezet te worden? Let me now!

Druppel 15: Doe mee aan Geefmaand November
De ideetjes stapelen op, sommige druppelopdrachten kan ik hier ook goed voor inzetten. Met nog maar 9 dagen te gaan begint het echt flink te kriebelen, heb er enorm veel zin in!

Druppel 18: Zorg 2x voor een vers 'bloemetje' op het graf van mijn opa en oma's
Vandaag is het alweer 3 jaar geleden dat mijn oma overleed en alweer 4 jaar geleden dat de rouwkaart van Rutger's oma op de mat viel, wat gaat de tijd toch snel. Binnen een jaar tijd namen we afscheid van 3 oma's. Vanmorgen, voor dat Rutger ging werken, ben ik naar Zeist gereden om een mooie 4 kleuren heideplant bij mijn eigen oma te brengen. Ik ben geen fan van begraafplaatsen, maar het was aangenaam rustig, het zonnetje scheen, echt fijn herfstweer. Dus nu ik er toch was kon ik net zo goed ook even langs bij mijn andere opa en oma om daar alles een beetje op te frissen. Weer een druppel voltooid, een druppel die ik zal voortzetten, af en toe even de tijd nemen om stil te staan bij wat deze mensen voor mij betekent hebben/betekenen.

Phali
Die lieve Phali, zoals Norma me zei 'de eerste bloggeit' #lol, doet het zo ontzettend goed en heeft inmiddels de 6,5 kilo aangetikt. Ruim een week geleden werd ik wakker en zag een privéberichtje van Norma, een foto van mijn petegeitje, so cute! Geluk zit hem in de kleine dingen en die foto #smelt herinnert me er aan waar ik het o.a. allemaal voor doe.

Warme groet vanuit een herfstachtig Woudenberg
Martine

2 opmerkingen:

  1. wil mijn vriend in het zonnetje zetten. volgend jaar gaan we trouwen. terwijl ik niet de makkelijkste ben. hij maakt mij zo gelukkig

    BeantwoordenVerwijderen