zondag 28 augustus 2016

Hoe Phali mijn hart liet smelten en ik peettante werd

De tijd is voorbij gevlogen, ruim 2,5 week verder en niet eens even een update geplaatst, maar wow wat is er een hoop gebeurd.

Druppel 1: Stuur zaden naar Zaden voor Voedsel
Dit blijf ik zo'n mooi initiatief vinden. Zaden wassen, drogen en opsturen naar Zaden voor Voedsel, Waarom? Dan bezorgen zij de zaden aan mensen overal ter wereld die honger lijden. Zo kunnen ze een eigen groentetuin, schooltuintje of dorpstuin aanleggen en voorzien in hun eigen voedselbron. Voor ons afval, voor hen waardevol. Inmiddels staan de nodige bakjes met paprikazaadjes in de vensterbank en ook de overgebleven moestuintjes worden langzaam aan uitgepakt en gesorteerd. Wil je deze mensen helpen? Ook jij kan kan zaden sparen of hebt misschien nog een zwik moestuintjes ingepakt staan, als ik ze voor december krijg dan stuur ik ze mee.

Druppel 7: Drink een maand geen koffie én geen alcohol
Nog 11 dagen te gaan, soms voelt het nog steeds uitzichtloos maar ook wel ontzettend gaaf dat ik het al 'zo lang' volhoud. Eerlijk is eerlijk.... ik had echt niet verwacht dat het me zou lukken. Natuurlijk ben ik er nog niet, ik moet immers nog 11 dagen.... Maar in de afgelopen periode een paar keer uit eten geweest, uitstapjes gemaakt en op terrasjes in de zon gezeten en dat allemaal zonder een heerlijk frisse sauvignon blanc of een lekker sterke espresso na. Met steun van thuis en de financiële steun van de sponsors in mijn rug ga ik het zeker voltooien voor Phali en haar vriendjes.

Druppel 9: Val 15 kilo af
Tsja niet drinken, geen koffie en dan ook niks lekkers, daar allemaal de eerste week mee starten was wat veel dus even gewacht. Vandaag de strijd tegen de overtollige kilo's gestart en ja dat zijn er meer dan 15 maar ik moest ook eens een realistisch doel stellen. Oudejaarsavond zal er minstens 15 kilo af zijn! Wish me luck!

Druppel 18: Zorg 2x voor een vers 'bloemetje' op het graf van mijn opa's en oma
Donderdag 18 augustus was mijn opa jarig, opa is al 11 jaar niet meer in ons midden en ik kom niet vaak op de begraafplaats maar dit was voor mij een mooi moment om weer eens langs te gaan. Het was deze week ontzettend warm dus in plaats van bloemen heb ik woensdag de 17e een mooie lavendelplant bij opa gebracht.

Phali
Maar Phali, wie is Phali.... vorige keer maakte ik al bekend dat het geld wat ik bij elkaar spaar met al deze druppels gaat naar Norma's Universum. Elke dag kijk ik vol bewondering naar de updates die Norma op haar Facebook plaatst, elke dag een glimlach op mijn gezicht of een traan over mijn wang. Zondagavond 21 augustus ik lag al in bed toen ik het bericht las over Phali, het kleine geitje en wat kwam dat berichtje binnen. Nu was het ineens elke dag even kijken hoe het met Phali ging, gelukkig elke dag een update en nog gelukkiger, elke dag werd Phali door de zorg en liefde van Norma een stukje sterker.

Het is nog geen eind december en ik heb nog geen idee hoeveel ik bij elkaar sprokkel, maar ik moest wat doen. Ik heb de stoute schoenen aangedaan en een privéberichtje gestuurd. Ik kan geen geit adopteren en hier in Woudenberg in mijn achtertuin zetten, maar ik kan wel op een andere manier dit lieve geitje ondersteunen. Dusssss met ingang van heden ben ik de 'peettante' van Phali, ik adopteer haar op afstand en neem alle kosten, incl. de dierenartskosten voor mijn rekening en dat voelt ontzettend goed.

Lieve allemaal, dit is Phali het geitje wat mijn hart liet smelten. Inmiddels is ze van de sondevoeding af, ze drinkt zelf melk en eet hooi





























































Voor nu oogjes dicht en snaveltjes toe
Martine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten