zondag 1 januari 2017

Nieuw jaar, nieuwe druppels, nieuw (extra) goed doel!

Nieuw jaar, nieuwe kansen! Het najaar van 2016 was zo druk dat ik van de 22 druppels er 7 niet heb gehaald. Helaas voor mij, maar natuurlijk niet erg voor de kleine Phali. Alles bij elkaar spaarde ik tussen augustus en januari € 117,50 bij elkaar! Hiervan is al € 100,00 bij Phali terecht gekomen aan de maandelijkse adoptie voor haar en de resterende € 17,50 gaat mee naar dit jaar! 

Als ik zonder al teveel moeite dat al bij elkaar kon sparen in een ruime 4 maanden dan moet 2017 toch echt een succesjaar worden! Dit jaar ga ik niet alleen aan de gang voor Phali / Norma's Universum maar wil ik ook geld inzamelen voor Stichting Melief hoe grappig dat die stichting vernoemd is naar een geit! Dus geen gekkiggeit 😉 dat is zoiets als zinvol toeval 💗. Ik zal de opbrengst eerlijk verdelen in december/januari. 

















Dan de druppels voor dit jaar! 

1) Doneer voor elke gehaalde opdracht € 5,- en voor elke niet behaalde € 10,-
2) Verzamel een jaar lang kroonkurken voor het Diabetesfonds
3) Bak zelf een verjaardagstaart voor Myrthe's verjaardag
4) Koop een leuke spaarpot voor de opbrengsten van de druppels
5) Ga naar een Volle Maan ceremonie bij Sauna de Heuvelrug
6) Schrijf wekelijks updates over de druppels 
7) Loop elke dag 10.000 stappen
8) Doe een sapvastenkuur
9) Ga naar een Ladies Night in de bioscoop met Irene en Lonneke
10) Organiseer lokaal 2 collectes
11) Ga een nachtje weg met Rutger
12) Loop samen met Myrthe een blotevoetenpad 
13) Bak 2x iets lekkers voor de repetitie van Masjiach
14) Eet pannenkoeken op Maria Lichtmis en maak walnotenkaarsjes
15) Doe 12 Facebookvrije dagen
16) Ga een dagje naar een dierentuin 
17) Stuur zaden naar Zaden voor Voedsel
18) Laat anderen een druppel verzinnen en kies er eentje uit
19) Verras elke maand iemand met een reep Tony Chocolonely 
20) Doe een guerilla gardening-actie en strooi zaadbommen
21) Bezoek een waddeneiland
22) Organiseer 2x een homeparty 
23) Spaar een jaar lang al het statiegeld op voor de goede doelen
24) Speel elk weekend een spelletje met Myrthe 
25) Doe mee aan Geefmaand November
26) Kook 4x een vegetarisch diner voor vrienden
27) Geniet van een holistische massage 
28) Maak een spijkerschilderij
29) Drink elke dag 2 liter water/thee
30) Verzamel een jaar lang plastic doppen voor het KNGF
31) Geef 4x een cadeautje uit de Wereldwinkel cadeau 
32) Ga een nachtje weg met Myrthe
33) Doe mee aan 12 prijsvragen
34) Drink een jaar lang geen alcohol
35) Laat positieve, geschreven boodschappen achter op willekeurige plekken
36) Maak 2x een vegetarische barsnack voor de repetitie van Drumfanfare Jonathan
37) Lees 12 boeken
38) Organiseer 4x een logeerfeestje voor Myrthe
39) Bak een drakenbrood met het Michaëlsfeest 
40) Speel Mitt hjerte alltijd vanker op de trompet
41) Loop 2x met Jacco naar Zeist 
42) Stuur een kerstpakket naar Phali en Norma
42) Ga wat leuks doen met mama, Irene en Lonneke 
44) Maak een 365 days gratitude journal 
45) Geef iemand een zelfgemaakte adventskalender
46) Stuur 4x iemand zomaar een kaartje 
47) Voer 5 nieuwe 'groene' veranderingen door
48) Doneer € 0,20 voor elke kerstkaart die er op de mat valt voor de goede doelen
49) Verzamel knuffels voor de poezen in het dierenasiel 
50) Bak 2x iets lekkers voor je collega's van het collectebureau
51) Doe mee met de 4 zwerfboekendagen 
52) Maak een lijst met 52 druppels voor 2018

Ben je bereid om een eenmalige donatie te doen voor één of meerder druppels? De hoogte van het bedrag bepaal jezelf en ik kom het geld alleen maar halen als ik de opdracht voltooid heb, sounds fair toch? Het is niet altijd helemaal te bewijzen maar geloof me ik ga jullie echt niet voor de gek houden.

Stel je besluit om één van de druppels te sponsoren voor € 5,00
Als ik de opdracht niet haal betaal je niks, dan komt de donatie te vervallen. Als ik de opdracht wel haal dan betaal je de € 5,00.

Vind je het maar ingewikkeld maar wil je wel een bedrag sponsoren voor Norma's Universum, Stichting Melief of gewoon om mij een beetje extra motivatie te geven 😉 stuur me dan even een berichtje. 

Wish me luck, ik hou jullie op de hoogte.
Op een bruisend, succesvol en diervriendelijk 2017

Warme groetjes uit Woudenberg
Martine 

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke druppels! Als er ergens een actie is om gratis voer te krijgen, dan bestel ik dat voor het plaatselijke asiel. Misschien een idee voor jou, voor Norma? Das dan niet voor Phali, maar voor de honden- en kattenbroertjes en zusjes. :)
    Ideeen voor nummer 18: eet/kook een maand veganistisch / verzamel een jaar (gebruikte) postzegels. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Hele slimme, dat voer kan ik goed gebruiken dan om een mooi pakket te maken :) Hoe kom jij achter die acties? Plaatsen ze berichten op Facebook?


      Een maand veganistisch, oei dat ga ik sowieso 'nog' niet redden. Vorig jaar de Vegan Challenge geprobeerd....

      Die gebruikte postzegels vind ik grappig, kan ik daar iets 'goeds' mee doen? Mijn moeder spaarde ze vroeger voor de zending op school.

      Grtz!

      Verwijderen
    2. Ben ik weer. :) Ja, ik zie regelmatig acties voorbij komen. Mocht ik weer iets zien, dan zal ik je taggen. Kijk hier maar eens voor bestemmingen voor de postzegels: http://www.cardcetera.com/index.php/2016/07/gastblog-mirjam-postzegels-voor-het-goede-doel/?lang=nl Groetjes!

      Verwijderen
  2. Ik wil je graag nog een keertje sponsoren voor 10 euro. Deze keer voor druppel 6) 'Schrijf wekelijks updates over de druppels', want daar pluk ik zelf de vruchten van! (lekker meelezen)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx! Dat is wel een steuntje in de rug ook, want elke week blijven schrijven is ook besr een uitdaging :D

      Verwijderen
  3. En ik steun je met druppel 42, het kerstpakket voor Norma en familie. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen